La història de Kumon

La fundació de l’empresa

El mètode Kumon va néixer de l’amor d’un pare pel seu fill el 1954. Toru Kumon, gran pare i professor expert de matemàtiques de secundària, es va adonar que el seu fill Takeshi tenia certes dificultats amb aquesta matèria de l’escola. Com a professional, Toru Kumon creia que els educadors tenen la responsabilitat de fomentar la capacitat dels infants per aprendre per ells mateixos, així que va crear una sèrie de materials per animar Takeshi a treballar d’una manera autònoma. Cada dia, preparava uns fulls d’estudi de matemàtiques que el seu fill havia de resoldre.

Els resultats de Takeshi van millorar notablement i, després de l’èxit del seu fill, Toru Kumon va convidar alguns infants del seu entorn a estudiar de la mateixa manera. Tots ells també van millorar moltíssim el seu rendiment. Allò, juntament amb el desig de Toru Kumon d’ajudar tants infants com fos possible a desenvolupar tot el seu potencial, va ser el que el va portar a obrir, el 1955, el primer centre Kumon de matemàtiques a Osaka (el Japó).

El 1962, Kumon va arribar a Tòquio i, el 1969, ja estudiaven amb Kumon més de 10.000 alumnes.

Els primers anys d’expansió internacional

El 1974, Toru Kumon va publicar un llibre titulat El secret de les matemàtiques Kumon, en el qual exposava els objectius del mètode Kumon i la seva eficàcia fins llavors. Va ser molt ben rebut i va provocar una allau de consultes. Al mateix temps, Kumon es començava a expandir internacionalment amb l’obertura del seu primer centre fora del Japó, a Nova York (Estats Units). Al Japó, el nombre total d’alumnes matriculats a Kumon va continuar creixent fins a arribar als 200.000 el 1977.

Durant la dècada de 1980, Kumon es va expandir geogràficament i va augmentar el nombre de programes. El 1980, es va obrir amb èxit el primer centre Kumon a Europa, concretament a Alemanya, i va arribar al mercat del Regne Unit el 1983. També va crear un programa d’anglès com a llengua estrangera per a parlants nadius de japonès el 1980, així com un programa de japonès per a parlants nadius de japonès el 1981. A la fi dels 80, Kumon comptava amb filials i centres d’estudi adscrits al Brasil, Alemanya, el Regne Unit, Austràlia, Hong Kong i el Canadà. El 1989, el nombre total d’alumnes matriculats superava el milió i mig.

Significat del logotip de Kumon

El mètode Kumon anima tant els alumnes com els orientadors a reflexionar en profunditat per resoldre els exercicis i elaborar les respostes. La O del nostre logotip representa una cara pensativa. És l’expressió dels alumnes de Kumon que aprenen, pensen i creixen als centres Kumon de tot el món. A més, representa les cares de tots els involucrats en Kumon. Tant els membres de la plantilla com els orientadors, tots compartim l’afany per créixer i millorar posant l’educació i el desenvolupament del potencial de cada infant al capdavant de les nostres prioritats.

El color blau Kumon del nostre logotip representa la intel·ligència, l’honestedat i el cel que compartim a tot el món. A més, simbolitza la nostra esperança que el món estigui unit, que el futur dels nostres fills sigui extraordinari i que les persones de tot el món reflexionin seriosament sobre la importància de l’educació.

Kumon a Espanya

Kumon ha continuat la seva expansió global, amb més de 4 milions d’alumnes en més de 60 països i regions de tot el món.

El 1991, Kumon va arribar a Espanya i des de llavors més de 20.000 alumnes estudien el nostre mètode en més de 230 centres repartits per tot el país. Al llarg d’aquests anys, Kumon ha incrementat la seva oferta educativa i ha incorporat nous programes. El 2009, va arribar Kumon Lectura i, el 2018, el més jove dels nostres programes: Kumon English.

Consulta la línia cronològica per veure’n més detalls.
Els anys 50
1954
Toru Kumon, professor de matemàtiques de secundària, comença a ajudar el seu fill Takeshi, que llavors feia segon de primària, utilitzant un concepte basat en l’aprenentatge autònom. En fulls solts, va preparar un gran nombre d’exercicis de càlcul per al seu fill. Aquest va ser l’origen del mètode Kumon.
1955
Obre a Osaka (el Japó) el primer centre de matemàtiques en què s’utilitzen els fulls d’estudi Kumon.
1958
S’estableix a Osaka (el Japó) la seu de l’Institut de Matemàtiques d’Osaka, el que avui és Kumon Institut d’Educació.
1959
Toru Kumon crea el quadre d’honor d’alumnes avançats per recompensar els alumnes que, aprenent d’una manera autònoma, superen el nivell corresponent a la seva edat.
Els anys 60
1962
Es funda l’Institut de Matemàtiques d’Osaka.
1968
Toru Kumon deixa l’Institut Municipal d’Educació Secundària Higashi, a Osaka, on treballava, i d’aquesta manera posa fi a la seva carrera docent per centrar-se en el negoci de l’Institut Kumon.
1969
El nombre d’alumnes de Kumon supera els 10.000.
Els anys 70
1974
Obre el primer centre Kumon fora del Japó, a Nova York (Estats Units). El mètode Kumon surt per primera vegada del país.
1975
El nombre d’alumnes de Kumon supera els 100.000.
1976
Per primera vegada, un alumne resol l’últim full d’estudi del programa de matemàtiques de Kumon.
1977
El primer alumne d’infantil que aconsegueix resoldre equacions lineals ho fa gràcies al programa de matemàtiques de Kumon.
1978
Takeshi Kumon, fill de Toru Kumon i primer alumne del mètode, és nomenat president de Kumon Institut d’Educació.
1979
Kumon arriba a Europa per oferir el seu programa de matemàtiques a Alemanya.
Els anys 80
1980
Es prepara la primera Bibliografia Recomanada de Kumon.
1981
El nombre d’alumnes de Kumon supera el milió.
1983
Obre el primer centre Kumon al Regne Unit.
1987
Se celebra el primer Congrés Internacional de Kumon al Kumon Kyoiku Kaikan d’Osaka, al Japó.
1988
Quan la sotsdirectora de l’escola Sumiton, a Alabama (Estats Units), veu un programa de televisió sobre Kumon, queda convençuda de l’eficàcia del mètode i pensa que pot ajudar de debò els seus alumnes a superar la seva aversió a les matemàtiques. És la primera vegada que s’utilitza el mètode Kumon dins l’horari lectiu d’un centre educatiu fora del Japó. Els resultats són fins i tot millors de l’esperat i aquest gran èxit comença a conèixer-se en els mitjans de comunicació com «el miracle de Sumiton». La publicitat que li dona aquest cas ajuda Kumon a donar-se a conèixer i a obrir cada vegada més centres a tot el món.
Els anys 90
1991
Es crea Kumon Instituto de Educación de España.
1993
El nombre d’alumnes de Kumon a tot el món supera els 2 milions.
1995
El professor Toru Kumon mor el 25 de juliol als 81 anys.
1997
El 7 de gener mor el president Takeshi Kumon.
2000-2009
2001
Es crea el nou logotip de Kumon. El nombre d’alumnes de Kumon a tot el món supera els 3 milions.
2006
El nombre d’alumnes de Kumon a tot el món supera els 4 milions.
2008
El grup Kumon celebra el seu 50è aniversari.
2009
Es llança el programa de lectura en castellà.
2010-2019
2014
Es reuneixen al Japó orientadors de Kumon de tot el planeta per celebrar el centenari del naixement del fundador del grup, Toru Kumon.
2016
Kumon España celebra el seu 25è aniversari.
2017
Kumon ja està present en 50 països i regions de tot el món.
2018
El grup Kumon celebra el seu 60è aniversari. Es llança el programa d’anglès com a llengua estrangera a Espanya (Kumon English).
2019
Obre el primer centre Kumon a Portugal.

Els nostres alumnes

A Kumon, fomentem l’autonomia i la confiança dels alumnes, per la qual cosa aconsegueixen l’èxit tant dins com fora de les aules.

Fes lliscar el dit per veure’n més