M. Luz Cristóbal: «Ser orientadora de Kumon no és una professió, és una forma de vida»
El 1998, la seva curiositat pels mètodes d’estimulació primerenca va portar la M. Luz Cristóbal fins a Kumon. De seguida va connectar amb els principis del mètode i va obrir el centre Kumon Madrid - Pinar de Chamartín. Des de llavors, el seu centre no ha deixat de créixer: ja té 53 concloents i actualment hi assisteixen més de 330 alumnes, dels quals prop de 200 estudien continguts per sobre del seu nivell escolar. La seva convicció i gestió l’han portada a un dels llocs més alts del rànquing d’orientadors de Kumon Europa i Àfrica.
Quan la M. Luz parla de Kumon se li il·lumina la mirada. Recorda els seus inicis amb molt d’afecte. En aquell temps, Kumon tan sols portava 7 anys a Espanya i estava en ple procés d’expansió. «Va ser una etapa d’aprenentatge continuat, encara que ara també ho és. Vaig viure l’experiència de Kumon en els meus alumnes i en mi mateixa d’una manera molt il·lusionant, com una nena que estrena sabates noves. Kumon va canviar la meva percepció de l’ensenyament i em va obrir un camp de possibilitats per treballar amb els alumnes segons les seves capacitats, desafiant-los cada dia, veient els seus triomfs i aprenent dels moments difícils», ens explica emocionada.
«Cada dia al centre és ple de moments màgics»
La M. Luz resumeix el seu camí a Kumon amb una frase de Toru Kumon: «“Així està bé” no existeix, sempre hi ha quelcom millor», i des d’aquesta perspectiva aprèn cada dia del mètode Kumon, que està en evolució constant, assistint a formacions, congressos i trobades internacionals, i visitant altres centres amb l’objectiu d’orientar els seus alumnes de la millor manera.
Per a ella, cada dia al centre és ple de moments màgics, encara que l’emocionen especialment els lliuraments de diplomes als seus concloents, perquè és quan recorda el camí que han recorregut i sent orgull i satisfacció per la meta aconseguida.
Aprendre dels alumnes per orientar-los de la millor manera
La labor de l’orientador a Kumon és observar l’evolució de l’alumne per donar-li el material didàctic adequat i crear un clima de confiança per tal que aprengui per ell mateix a resoldre els exercicis. D’aquesta manera promovem l’autodidactisme.
El material didàctic de Kumon s’ha creat amb el propòsit de produir l’efecte més gran d’aprenentatge en el temps més breu possible. La labor de l’orientador és vital per afavorir la relació entre l’alumne i el material. «El paper de l’orientador passa per comprendre l’alumne, tenir una intenció a l’hora d’orientar-lo i, finalment, proporcionar-li l’orientació en si. El material de Kumon, jo el veig infinit en possibilitats, en exemples i en processos. Cada infant, segons la seva capacitat i l’orientació que rep del seu orientador, resol els materials d’una manera molt personal. El coneixement dels materials per part nostra, els orientadors, és vital», assegura.
Per a la M. Luz la paciència, l’observació i la capacitat d’adaptació són les claus de l’ensenyament a Kumon: «És molt important adaptar-se al ritme d’aprenentatge de cada alumne escoltant i observant sense idees preconcebudes ni objectius inamovibles».
«Kumon és únic perquè considera únic cadascun dels seus alumnes»
La M. Luz opina que les noves generacions estan acostumades a la satisfacció immediata, a tenir-ho tot en un clic, i que un dels hàbits més importants que aporta Kumon és la constància per aprendre a assolir objectius.
«Els nostres alumnes interioritzen que s’aprèn amb paciència i que cal insistir-hi fins que es domina el contingut. Això els dona molt poder per encarar futurs aprenentatges en l’àmbit acadèmic, personal i professional», afirma.
El mètode Kumon desenvolupa habilitats i capacitats que obren a l’alumne tot un món de possibilitats. «Kumon és únic perquè considera únic cadascun dels seus alumnes», ens diu convençuda.
«Ser orientadora de Kumon no és una professió, és una forma de vida»
La M. Luz ens assegura que continuarà creixent amb Kumon perquè continuarà treballant amb la mateixa il·lusió i les mateixes ganes d’aprendre dels seus alumnes liderant un equip de professionals que pugui oferir el millor als alumnes i les seves famílies.
«Ser orientadora de Kumon no és una professió, és una forma de vida, Kumon requereix molta dedicació i vocació. Sens dubte, els pròxims anys m’oferiran nous reptes, als quals m’enfrontaré amb l’entusiasme més gran», conclou.
Uneix-te a Kumon
Avui dia, molts professionals se senten atrets pels rols empresarials. La llibertat que ofereixen per prendre decisions pot suposar nous desafiaments i ajudar a fer la vida dels emprenedors més flexible i rendible.
Si desitges créixer professionalment amb Kumon i omplir-te de satisfaccions personals educant amb el nostre mètode, contacta amb nosaltres.