L’Ana somiava ser professora; Kumon li va donar l’oportunitat de ser-ho i no se’n penedeix
Des de petita, l’Ana Ferrando somiava ser professora de matemàtiques perquè volia ajudar altres infants a estimar-les tant com ella. Per això, fa 15 anys va decidir deixar l’enginyeria industrial i fer realitat el seu somni obrint el centre Kumon Paterna - Centro. Avui dia, té prop de 150 alumnes que desenvolupen tota la seva capacitat d’aprenentatge amb Kumon Matemàtiques, Kumon Lectura i Kumon English.
A més de dirigir el seu centre Kumon, l’Ana és orientadora i mare de dos alumnes que fan els tres programes de Kumon. «M’agradaria que els meus fills fossin concloents perquè vull que se sentin orgullosos de si mateixos, que aprenguin a aprendre i, sobretot, que aprenguin a no rendir-se. Kumon els ensenya que les coses no sempre surten a la primera i que no passa res, perquè hi ha una segona o una tercera oportunitat», ens explica.
«El canvi que fan els infants amb Kumon és espectacular»
L’Ana recorda amb nostàlgia els primers anys del centre, anys d’aprenentatge, de descobrir el potencial d’aprenentatge de cada infant i d’ajudar a desenvolupar-lo. D’aquesta etapa, sobretot en destaca l’impacte que li va produir veure l’evolució educativa dels seus alumnes: «El canvi que fan els infants amb Kumon, en estar en contacte diari amb qualsevol dels programes, és espectacular. Per exemple, amb Kumon Matemàtiques la seva capacitat de càlcul mental s’incrementa notablement, les seves habilitats de treball (com l’atenció sostinguda, el ritme i la velocitat) també milloren i, quan veus que són capaços d’enfrontar-se a contingut totalment nou i desconegut, ja és meravellós».
«L’aprenentatge al congrés d’orientadors de Yokohama va ser brutal»
Assistir al congrés de Kumon a la ciutat japonesa de Yokohama el febrer del 2019 és una de les experiències d’aprenentatge que més valora l’Ana: «L’aprenentatge al congrés d’orientadors de Yokohama va ser brutal, una experiència compartida per moltíssims orientadors reunits en un mateix lloc pensant tots alhora i en el mateix. Conèixer l’orientadora Umeki, escoltar la seva història i aprendre sobre com ajudava els seus alumnes va ser increïble».
«Si deixes pensar un parell de minuts un alumne, ho aconsegueix comprendre per ell mateix»
A Kumon diem que el professor és el material didàctic i, per això, als professors els anomenem orientadors, perquè intervenen entre el material didàctic i l’alumne per mostrar-li les pistes i els exemples en els quals s’ha de fixar per tal de trobar-hi les solucions; d’aquesta manera, adquireix autonomia i confiança en ell mateix. «Jo ensenyo als meus alumnes a confiar en ells mateixos i a ser més autònoms perquè puguin trobar les respostes en el mateix quadernet. Els ajudo a descobrir totes aquelles pistes incloses en els fulls d’estudi», ens explica l’Ana.
Els propers anys
L’Ana mira cap al futur amb il·lusió i es veu ajudant molts més infants a desenvolupar el seu potencial d’aprenentatge. «Veig el meu centre com un centre digital-presencial. Creu que amb les classes online hem obert una porta que ens permet portar Kumon a més infants, i això és un gran benefici, tant per als alumnes com per a mi. La qualitat de la nostra orientació continuarà evolucionant de manera constant», finalitza l’Ana.
Uneix-te a Kumon
Avui dia, molts professionals se senten atrets per la idea d’emprendre i poder gestionar un negoci propi. Si, com l’Ana, desitges créixer professionalment amb Kumon i aconseguir la satisfacció personal treballant en el món de l’educació, contacta amb nosaltres!