Queralt Pontnou: «Kumon fa que les matemàtiques de l’escola siguin més fàcils»
La Queralt no recorda si les matemàtiques li agradaven o no abans de començar a aprendre amb Kumon, ja que tenia 5 anys quan s’hi va matricular. Encara que va concloure Kumon Matemàtiques fa algun temps, avui comparteix amb els lectors del blog la seva experiència a Kumon Barcelona - Sagrera.
Pregunta: T’agradaven les matemàtiques abans de començar el programa a Kumon?
Resposta: No ho puc dir perquè era molt petita.
P: Què és el que més t’agrada de les matemàtiques?
R: Una vegada que les entens, són molt mecàniques i gens difícils.
P: De tots els nivells de Kumon Matemàtiques, quins continguts et van costar més esforç? I quins et van semblar més senzills?
R: Els nivells més senzills van ser d’equacions. En realitat tot al principi costa, però dia a dia va essent més fàcil. I el més difícil, els últims nivells, ja que has d’estar molt concentrat.
P: De quina manera et van ajudar la teva família i la teva orientadora al llarg de tota la teva trajectòria a Kumon?
R: Hi ha vegades que sense la seva ajuda i suport no hauria pogut seguir. Els pares i els orientadors t’ajuden cada dia.
P: Com animaries els alumnes que ara estan en un punt difícil del programa?
R: Dient-los que continuïn endavant i que, per difícil que sigui, tot esforç té la seva recompensa.
P: Quin consell pots donar a altres alumnes perquè també arribin a ser concloents?
R: Que per molt dur o avorrit que sigui, de vegades, després aquest esforç dona la seva recompensa, ja que és molt útil i fa que les matemàtiques de l’escola semblin més fàcils.
P: Alguna vegada vas pensar a deixar Kumon? Per què?
R: Sí que ho he pensat, sobretot aquests últims dos anys, en què tenia molts deures i pensava que no tenia temps per a Kumon.
P: Quan et vas proposar convertir-te en concloent?
R: Quan em vaig adonar que no valia la pena deixar-ho per un nivell que em quedava i sabent que em sentiria millor si l’acabava.
P: Creus que el teu treball a Kumon t’ha ajudat en altres matèries? En quines?
R: M’ha ajudat en les matemàtiques, i molt. Sobretot en el càlcul mental i en les equacions.
P: Quins beneficis creus que té acabar el programa? Quines habilitats creus que has desenvolupat després de passar per Kumon?
R: A part que fa il·lusió, crec que m’ha ajudat a ser més àgil amb les matemàtiques, a més de l’autonomia que ja va explicar en Miguel.
P: En què t’agradaria treballar quan siguis gran? Creus que la teva experiència a Kumon t’ajudarà a aconseguir-ho?
R: M’agradaria ser mestra d’anglès d’educació infantil i primària. Sí que m’ha ajudat, ja que mai no se sap si puc acabar essent mestra de mates, ja que les matemàtiques sempre són útils per a la vida.
P: Recomanaries Kumon a altres alumnes?
R: Sí que ho recomanaria, ja que ajuda tant a nivell escolar com per organitzar-se i començar a tenir obligacions diàries.
Entrevista amb Anna Plà i Marta Cantenys, orientadores de la Queralt
Durant la seva trajectòria a Kumon, la Queralt va ser alumna de dues orientadores al centre Kumon Barcelona - Sagrera. Primer va ser l’Anna Plà, i la Marta Cantenys després. Ambdues volen compartir amb els lectors del blog la seva experiència amb la Queralt.
Pregunta: Quin és el primer record que tens de la Queralt?
Anna: Recordo una nena de 5 anys. Era de les primeres alumnes que teníem a infantil a l’escola on impartíem Kumon. Jo encara era assistent i recordo la concentració amb què treballava.
Marta: La noia que entrava a classe feia tot el procés de buidar notes, intercanvi, treball, qualificació sola, i sortia sempre amb un somriure i un «fins a la setmana que ve».
P: Quin creus que va ser el moment més dur per a ella?
A: La Queralt va tenir les seves crisis, com tots, durant la seva etapa a Kumon. És una alumna molt responsable i autosuficient, tant a l’escola com a Kumon, i en alguns punts complicats del material (F, J...), el fet de necessitar més orientacions de l’habitual i no estar-hi acostumada va fer que tingués moments de dubte. Però el suport i la confiança de la seva família en el mètode han fet que la Queralt arribés fins al final.
P: Com ho vau superar?
A: El canvi de fer l’activitat a l’escola a venir al centre va ajudar en el seu avançament i autonomia.
P: Com ha afrontat els dubtes i els problemes?
A: Sempre ha estat una alumna molt autònoma i autosuficient. Li agrada aprendre per ella mateixa i només preguntava quan havia esgotat totes les possibilitats.
P: Quin és el moment que recordes amb més tendresa?
A: Quan va tenir clar que volia acabar el programa.
M: Jo afegeixo el mateix moment, però al revés: quan al principi d’aquest curs ho volia deixar en l’N (el primer de càlcul diferencial i integral) pels deures de l’escola. Totes vam posar el crit al cel. Vaig demanar a la seva mare si podia intentar convèncer-la i em va dir que sí, però que no m’assegurava res. «La Queralt és una nena amb les idees molt clares», em va dir. De totes maneres, ho vam intentar, i parlant amb ella va ser molt fàcil fer-li veure els beneficis d’acabar. És una nena amb les idees molt clares, sí, però també amb molta capacitat de reflexió i de comprensió, i es va poder adonar de la satisfacció que li quedaria en arribar al final.
P: Què has après treballant amb ella?
A: Els orientadors hem de perseverar a fer que els nostres alumnes aprenguin per ells mateixos perquè així desenvolupin el gust per l’aprenentatge i siguin capaços d’aconseguir allò que es proposin.
M: Jo he après que qualsevol lloc i situació és bo per continuar aprenent si tens clar el teu objectiu. La Queralt em va ensenyar que és possible, sempre que ho puguem veure clar en la nostra ment.
P: Quines habilitats, destreses o actituds són les que creus que l’han portat a convertir-se en concloent?
A: Perseverança, autonomia i esforç.
M: Completament d’acord, i hi afegeixo seguretat i serenitat.
P: Quin paper hi ha tingut la família?
A: Bàsic. Tant la Mercè com en Jaume, els seus pares, sempre han confiat en el mètode al 100 % i en la labor que exerceix l’orientador. Això ens ha fet la feina molt fàcil a nosaltres i ha repercutit en la Queralt, que ha sabut que tenia dos pilars que la recolzaven: els seus pares.
M: Una família Kumon autèntica, de les que sempre hi és, però treballa per l’autonomia i la responsabilitat de les seves filles.
Volem donar les gràcies a la Queralt, l’Anna i la Marta per compartir la seva opinió sobre el mètode i Kumon Matemàtiques. En aquest enllaç pots sol·licitar una prova de nivell gratis per valorar el cas individual dels teus fills.