Kumon España ja té 1.000 concloents!
Tenir mil concloents ens omple d’orgull perquè vol dir que hem donat a mil alumnes les eines necessàries no només per desenvolupar al màxim el seu potencial d’aprenentatge i ser els veritables protagonistes de la seva educació, sinó també per convertir-se en persones més intel·ligents, competents i responsables. A través dels nostres programes educatius, als nostres més de 230 centres de tot Espanya, formem persones autodidactes i amb la suficient seguretat en elles mateixes per superar els seus reptes d’aprenentatge i prendre les regnes del seu futur.
Ser concloent de Kumon vol dir no només haver completat amb èxit qualsevol dels nostres programes d’aprenentatge (Kumon Matemàtiques, Kumon Lectura o Kumon English), sinó, a més, haver desenvolupat també una sèrie d’habilitats i capacitats útils per a tota la vida, com ara la capacitat d’aprendre de manera autònoma; la confiança en un mateix per enfrontar-se a nous reptes amb seguretat i optimisme; la concentració; l’hàbit d’estudi, i una actitud positiva davant l’aprenentatge.
Per aconseguir-ho, tracem un pla d’aprenentatge a mida de les necessitats reals i les capacitats de cadascun dels nostres alumnes. D’aquesta manera, tots aprenen a aprendre per ells mateixos fins que són capaços d’estudiar, amb autonomia i sense explicacions, continguts per sobre del seu nivell escolar.
Ella és la Lucía Ruiz, la nostra concloent número 1.000!
Per a la Lucía, Kumon és sinònim d’aprenentatge autodidacte. La Lucía va començar Kumon Matemàtiques amb 6 anys i ha aconseguit superar amb èxit els 21 nivells del programa aprenent a enfrontar-se als exercicis amb autonomia i a trobar-hi les solucions per ella mateixa amb ajuda de les pistes del material didàctic. La Lucía ha cobert tot el ventall de continguts del programa, des d’aprendre a comptar fins a resoldre exercicis de càlcul diferencial i integral, i el que més li agrada són les equacions.
El benefici més gran que la Lucía ha obtingut amb Kumon Matemàtiques és un increment notable de la seva agilitat mental. «Abans em costaven molt les matemàtiques i era molt lenta resolent operacions, però ara les resolc ràpid i sense problemes», ens diu.
La Lucía ens explica amb orgull que gràcies a Kumon és una de les millors de la classe de matemàtiques de l’escola i que, per a ella, concloure Kumon Matemàtiques és un triomf molt important. Per això ha rebut amb moltíssima il·lusió i satisfacció el seu diploma de concloent.
Per a la Lucía ha estat vital la motivació que li ha transmès la seva orientadora. «He tingut la gran sort de tenir una orientadora propera i pacient; ho vulguis o no, et contagia les ganes de millorar», comenta amb un somriure.
La Lucía és una noia de reptes i per això vol continuar aprenent amb Kumon. El seu objectiu següent és ser alumna de Kumon Lectura i Kumon English. També s’ha proposat aprendre coreà.
«La Lucía és una alumna lluitadora i amb ganes d’aprendre i un afany de superació formidable»
Ana Ferrando Pardo, directora i orientadora del centre Kumon Paterna - Centro, recorda amb orgull i nostàlgia el dia que la Lucía va decidir concloure Kumon Matemàtiques: «El dia que la seva germana va rebre el diploma de concloent, li vaig preguntar si ella també ho aconseguiria. Amb un gran somriure i una brillantor especial als ulls, em va respondre que ella també seria concloent en breu».
L’Ana destaca que la Lucía ha estat molt responsable en tots els aspectes relacionats amb el seu aprenentatge i la descriu com «una alumna lluitadora i amb ganes d’aprendre i un afany de superació formidable».
Les estratègies de la Lucía per aprendre per ella mateixa
Amb l’orientació deguda, la Lucía va anar descobrint el valor del material didàctic i aprenent a aprendre per ella mateixa. La seva orientadora ens diu: «Per a mi ha estat molt important ajudar-la a adonar-se que el professor estava davant dels seus ulls, però que no era jo. Era en els fulls d’estudi on sempre trobaria les respostes a les seves preguntes».
La Lucía va aprendre a corregir els seus errors seguint les pistes del material didàctic sense esborrar tota la resposta, sinó observant cadascun dels passos fets i trobant les seves fallades per corregir-les. A partir de llavors, es va adonar que hi ha diferents maneres de resoldre un exercici i va aprendre a triar la més adequada.
L’Ana ha gaudit observant l’evolució de la Lucía tant com ho fa dia a dia en veure els seus alumnes enfrontar-se a nous reptes. «Veure un infant descobrint què li ofereix el quadernet del dia i pensant com resoldre’l, veure com assumeix aquest repte i un gran somriure de satisfacció al rostre en aconseguir-ho, m’omple d’orgull i m’encanta», ens confessa.
El paper de la família en l’aprenentatge de la Lucía
A Kumon apostem per la implicació de la família per garantir que l’alumne desenvolupi al màxim el seu potencial d’aprenentatge.
La família de la Lucía ha estat molt implicada en l’evolució del seu aprenentatge. «La comunicació amb la seva mare ha estat molt bona al llarg d’aquests anys. Juntes hem fixat metes i estratègies d’aprenentatge perquè la Lucía pogués aconseguir els seus propis objectius. La seva mare va ser la responsable de qualificar els seus exercicis fins que la Lucía ho va poder fer sola, d’animar-la i de donar-li suport en tota la seva trajectòria a Kumon», conclou la seva orientadora.
Si vols que, com la Lucía, el teu fill desenvolupi al màxim tot el seu potencial d’aprenentatge, contacta amb el centre Kumon que tinguis més a prop.
Volem donar les gràcies a tots els nostres alumnes i a les seves famílies per confiar en el mètode Kumon, i a tots els nostres orientadors pel seu compromís amb una educació de qualitat.
Esperem continuar celebrant junts el treball dels nostres alumnes!