En Nacho i en Carlos, dos germans que gaudeixen amb els reptes de Kumon Matemàtiques
Els germans Márquez van començar Kumon Matemàtiques amb 9 i 7 anys. Avui, 5 anys després, resolen funcions trigonomètriques i polinòmiques i treballen continguts tres anys per sobre del seu nivell escolar.
En Nacho és el germà gran i, quan va començar Kumon Matemàtiques, feia 3r de primària; avui fa 3r d’ESO i ja resol funcions trigonomètriques. El seu germà Carlos va començar quan cursava 1r de primària, i ara, amb 13 anys, fa 1r d’ESO i amb Kumon ja aprèn funcions i gràfiques polinòmiques de segon grau.
Nacho: «Em van començar a agradar les mates quan vaig descobrir coses noves a Kumon»
A en Nacho no li agradaven les matemàtiques i a l’escola les classes se li feien monòtones i avorrides. Això va canviar quan va començar Kumon Matemàtiques i, des de llavors, té clar que vol continuar aprenent-ne.
«Em van començar a agradar les mates quan vaig descobrir coses noves a Kumon. Una vegada que se supera el nivell escolar, tot es converteix en un repte i, a través de l’aprenentatge autodidacte, es gaudeix molt», ens explica.
En Nacho és un alumne perseverant i té molta força de voluntat i amor propi. Al llarg de la seva trajectòria a Kumon, ha anat adquirint el gust per les matemàtiques i avui dia hi té facilitat.
«Els quadernets que han estat més difícils són els de funcions, perquè eren operacions molt llargues i trigava molt a fer-les. El que més m’agrada són les equacions», ens diu.
Per a ell, Kumon és sinònim de resistència, constància, agilitat mental i memorització. Totes aquestes habilitats l’han ajudat no només en Matemàtiques, sinó també en Física i en Tecnologia.
Però no tot és aprendre matemàtiques amb Kumon: com tot nen de la seva edat, gaudeix del temps lliure amb els amics i li agrada molt jugar a futbol i a escacs.
Carlos: «Tinc més seguretat a l’hora de resoldre exercicis de matemàtiques»
En Carlos és molt treballador i àgil i té molta motivació per aprendre; no hi ha cap desafiament que se li resisteixi, sinó que, al contrari, li encanta superar reptes d’aprenentatge. Això, en gran manera, és degut a la sana competència que hi ha entre els germans.
Amb Kumon, en Carlos ha desenvolupat l’agilitat mental i la capacitat de memorització, però el més important és que ha adquirit una actitud positiva davant la matèria. «Ara tinc més seguretat a l’hora de resoldre exercicis», ens diu. El que més li agrada de les matemàtiques són les operacions algebraiques.
«Abans era més negatiu a l’hora d’afrontar coses noves, i ara sé que amb constància i treball diari aconsegueixes dur a terme el que et proposis», afegeix en Carlos.
En el temps lliure gaudeix molt dels videojocs i juga a futbol i a pàdel amb els amics.
Rosario Ramos, la seva orientadora: «En Nacho i en Carlos són diferents i, per això, necessiten estratègies diferents per aprendre»
La Rosario Ramos, directora del centre Kumon Huelva - Plaza Niña, ens explica que, encara que són germans, en Nacho i en Carlos són diferents i, per això, necessiten estratègies diferents per aprendre.
«En Nacho no es dona mai per vençut, aprèn amb molta facilitat i és molt organitzat. En Carlos és molt independent, però sap demanar ajuda si la necessita i manté una actitud positiva davant les situacions més complicades», ens explica la Rosario.
A en Nacho l’escola li és molt fàcil, perquè tot el que està aprenent ara ho ha treballat prèviament a Kumon, i això ha ajudat a fer que el seu interès cap a les matemàtiques creixi i gaudeixi aprenent-les.
En Carlos és molt observador i no es dona per vençut davant un contingut difícil: amb passos intermedis i implícits ho aconsegueix resoldre. Ha adquirit un alt grau d’autonomia en l’estudi i una elevada capacitat per analitzar problemes. «Quan està observant, perceps com el seu cap va a mil per hora per trobar la solució; altres vegades pot necessitar una petita ajuda», ens diu la Rosario.
La família dels germans Márquez és un suport molt important en el seu aprenentatge. «Sempre estan pendents de la seva evolució, però han sabut assumir un paper secundari per incentivar la seva autonomia. Els pares són presents quan cal, quan tenen alguna distracció o necessiten ànims per continuar», conclou l’orientadora.
Ofereix als teus fills la possibilitat de desenvolupar totes les seves competències educatives! Contacta amb el centre Kumon que tinguis més a prop i sol·licita una prova de nivell gratis.