Elsa Adrover: «Kumon m’ha convertit en una persona independent»
Amb 12 anys, l’Elsa ha conclòs el programa Kumon Lectura i a l’escola ha aconseguit el premi extraordinari al rendiment acadèmic a primària. «Quan vaig començar amb Kumon, era una alumna de notables i escassos excel·lents, i amb el pas del temps les meves estadístiques acadèmiques es van anar elevant. Kumon m’ha convertit en una persona independent i constant. A més, m’ha ensenyat a establir una rutina diària perquè, en el futur, estudiar no sigui una obligació, sinó una activitat més», ens explica.
L’Elsa continua aprenent amb Kumon i actualment està treballant els últims nivells del programa Kumon English, amb els quals potencia la seva competència lectora en anglès a través de textos originals complexos d’autors com Anna Sewell (Black Beauty), Roald Dahl (Matilda), Helen Keller (The story of my life), Richard Adams (Watership Down) i F. Scott Fitzgerald (The curious case of Benjamin Button).
Tot i que encara li queda molt de temps per concloure la seva etapa escolar, ja té clar que de gran li agradaria cursar la carrera de Magisteri i demostrar als seus futurs alumnes que estudiar no ha de ser necessàriament avorrit. «Quan vaig començar amb Kumon, pensava que seria complicat i avorrit, però amb el pas del temps em vaig adonar que estava equivocada», argumenta.
«Llegir i llegir fins a entendre»
L’Elsa va començar amb Kumon Lectura als 7 anys i ara, amb 12 anys, la seva comprensió lectora és de nivell universitari, la qual cosa facilitarà el seu acompliment acadèmic a secundària i batxillerat.
La lectura i la companyia d’un bon llibre formen part de la seva rutina diària: «Acostumo a llegir a la nit. Si me’n vaig a dormir sense llegir, em costa més agafar el son i per això, per a mi, és el millor moment per a la lectura», ens diu.
L’Ana Arroquia, orientadora de l’Elsa i directora del centre Kumon Torrent - Auditori, ens explica que la seva estratègia d’aprenentatge ha estat «no rendir-se, ser pacient i llegir i llegir fins a entendre. L’Elsa presta especial atenció a comprendre els enunciats i, moltes vegades, la sento dir “Ja ho tinc!” tan sol llegint-los. Per molt difícil que sigui un exercici, l’aconsegueix resoldre. La seva actitud ha estat crucial».
«L’Elsa és superresponsable, autònoma i protagonista del seu aprenentatge»
L’Ana defineix la seva alumna com una persona autònoma, perquè «gestiona la seva feina sense necessitar ajuda i amb èxit. L’Elsa, és superresponsable, autònoma i protagonista del seu aprenentatge».
L’Ana en destaca especialment la capacitat de gestió del temps, la implicació, la perseverança i la paciència per adquirir nous coneixements: «És simplement impressionant, una nena que aprofundeix en el coneixement de cada nou aprenentatge i s’esforça per entendre-ho tot per ella mateixa i obtenir-ne el màxim benefici».
Un repte rere l’altre…
L’Elsa treballa amb molta concentració i autonomia i no acostuma a tenir errors. Totes aquestes virtuts van impulsar l’Ana a exigir-li una mica més: «Amb cada repte d’aprenentatge, obtenia un resultat millor; per això li plantejava nous reptes amb més dificultat, i sempre aconseguia superar-los».
El paper de la família ha estat crucial en el desenvolupament de les seves capacitats d’aprenentatge, perquè des del primer dia s’hi van implicar totalment: «Puc dir que som un gran equip: l’Elsa, la seva família, el personal del centre i el material didàctic», conclou l’Ana.
Aprendre a comprendre el que llegim és vital per interpretar correctament els continguts, la qual cosa, al seu torn, ens ajuda a obtenir un bon acompliment en totes les matèries escolars.