Dani Sánchez: «Ara llegeixo i calculo més ràpid»
En Dani ha aconseguit esdevenir alumne avançat de Kumon Lectura al centre Kumon Barcelona - Sant Pau i ja somia de convertir-se en escriptor. En Dani, la seva mare i la seva orientadora, la Carlota, ens expliquen com ha aconseguit convertir-se en alumne avançat i com ha guanyat en fluïdesa i millorat la seva comprensió lectora. Voleu conèixer aquest escriptor en potència?
Pregunta: Quants anys tenies quan et vas matricular a Kumon Lectura?
Resposta: Tenia 6 anys quan vaig començar amb Kumon Lectura.
P: Quin és el teu llibre preferit i quin llibre estàs llegint ara?
R: El contador de estrellas, el mateix que estic llegint ara.
P: Què és el que més t’agrada de Kumon?
R: Aprendre i llegir.
P: En què notes que has millorat des que fas Kumon?
R: En lectura i en mates, perquè llegeixo i calculo més ràpid.
P: La teva orientadora ens comenta que estàs resolent quadernets del nivell CII de Kumon Lectura. Què se sent en ser alumne avançat en Kumon respecte a l’escola?
R: Molta satisfacció!
P: Què vols ser de gran? Creus que Kumon t’ajudarà a aconseguir-ho?
R: Escriptor. Sí! M’ajudarà perquè continuo llegint!
Entrevista amb Núria Martín, mare d’en Dani
Pregunta: Per què vau matricular en Dani a Kumon? Què hi esperàveu trobar?
Resposta: En Dani tenia dificultat en la lectura, ja que portava un any de retard escolar a causa d’una mala correcció en la vista. Va començar segon de primària amb prou feines llegint a poc a poc i per síl·labes. Veient que es quedaria enrere, calia buscar amb caràcter d’urgència un reforç i donar-li una empenta per aconseguir que llegís amb fluïdesa i comprengués, així, allò que llegia. Esperàvem trobar-hi una ajuda per donar-li seguretat i que no es quedés enrere.
P: S’han complert les vostres expectatives?
R: Molt més del que esperàvem. En Dani se sent capaç, segur i feliç!
P: Quines millores heu notat en l’aprenentatge del vostre fill? Quina és la que més us ha sorprès?
R: En Dani treballa d’una manera autònoma i segura, i se sent satisfet d’ell mateix. Això li ha donat tranquil·litat i confiança, en seguir el nivell de classe. El que més ens ha sorprès ha estat la rapidesa amb què va començar a llegir. En amb prou feines dos mesos ja llegia com ningú!
P: Quina sensació us transmeten des de l’escola d’aquests canvis?
R: Les seves notes d’exàmens, de trimestre, les seves notes en l’agenda i les reunions amb la seva tutora ens parlen de l’evolució d’en Dani.
P: En Dani és un alumne molt motivat a aprendre. Quines tècniques de motivació utilitzeu a casa perquè treballi cada dia?
R: La millor motivació és fer-li sentir que és capaç d’aconseguir-ho, de superar-se i de ser el millor en començar els quadernets. Fem carreres en el temps per motivar la seva concentració (a veure qui acaba abans, tu els quadernets o la mare el sopar…). La motivació final és pintar els quadernets amb cares somrients per totes bandes, i deixar-li pintar «SD», que és com el símbol de Superman, però d’ell mateix. Ell és en SuperDani!
P: Recomanaríeu Kumon a altres famílies? Per què?
R: Per descomptat! I així ho hem fet. El seu cosí ha començat Kumon Matemàtiques, gràcies a en Dani. En Dani és un exemple de superació.
Vull donar les gràcies a Kumon, un mètode eficaç per ajudar en Dani en la seva espectacular superació i evolució. I és clar que el mètode funciona, sens dubte. Ell n’és un exemple, però és gràcies també a la dedicació i consagració de la seva orientadora, la Carlota, que fa que en Dani creui la porta, a la sortida de l’aula, les tardes dels dimarts i els dijous, amb un somriure que no li cap a la cara. Gràcies a Kumon, ara com ara, en Dani és alumne avançat de Kumon Lectura. En Dani és un nen molt més feliç!
Entrevista amb Carlota Boada, orientadora d’en Dani
Pregunta: Com descriuries en Dani, des que va començar a Kumon fins avui?
Resposta: Quan en Dani va començar a Kumon, presentava certes dificultats lectores i de visió que condicionaven el seu aprenentatge. Era un nen molt tímid i amb poca seguretat. En aquest moment, és alumne avançat en lectura. Té molta més seguretat i confiança en les seves capacitats. A més d’ajudar-lo en lectura i comprensió lectora d’una manera particular, Kumon li ha demostrat que és capaç de millorar en allò que es proposi.
P: En Dani és un alumne que presentava certes dificultats d’aprenentatge i pronunciació. Com les heu superades?
R: A en Dani li costava llegir, llegia molt a poc a poc i no pronunciava bé totes les lletres. Trigava força a acabar un quadernet i s’autocorregia constantment en la lectura. De mica en mica va anar millorant. En guanyar fluïdesa, va començar a fer els exercicis en menys temps i això el motivava per continuar avançant. És un nen molt agraït, que escolta sempre les orientacions i les aplica. Ha estat molt constant, treballant gairebé cada dia fins i tot en les vacances i l’estiu.
P: Com descriuries el procés en què en Dani ha superat les seves dificultats?
R: Amb molt esforç, però sense perdre l’entusiasme. En Dani sempre ha estat disposat a fer tot l’esforç necessari per superar les seves dificultats i, encara que ha tingut moments en què el material es complicava, mai no s’ha rendit. Ni una sola vegada es va plantejar deixar Kumon. Jo crec que veure com anava millorant li donava energies per seguir endavant. Ara es mostra molt satisfet d’ell mateix quan fa bé la feina i sap que va avançant. La seguretat en Kumon Lectura li ha fet veure’s capaç de millorar també en matemàtiques.
P: Com qualifiques l’actitud de la família davant l’aprenentatge d’en Dani?
R: Aquest ha estat un punt clau en l’evolució d’en Dani. A casa sempre han estat al seu costat, animant-lo i motivant-lo per seguir, destacant-ne sempre totes les millores. Dia rere dia. En els primers quadernets, escoltant-lo en la seva lectura per corregir-lo i resolent alguns dubtes. En el nivell actual, també estan al seu costat, supervisant en tot moment els seus exercicis i el seu avançament. I, sobretot, en el moment de la qualificació, destacant tot allò correcte per sobre dels errors. Repetint-li constantment tot el que ha millorat i tot el que és capaç de fer. La seva mare, la Núria, particularment en el moment de la qualificació, li ressalta sempre aquest 100 aconseguit amb un dibuix i li reconeix tot l’esforç. Una bona dosi de motivació diària.
P: Què has après treballant amb en Dani?
R: Com a orientadora, treballes amb molts tipus d’infants: d’edats diverses i, sobretot, amb capacitats molt diferents. En Dani és un exemple que les capacitats es desenvolupen i que amb esforç i constància arribes on et proposis. A més, en el procés vas guanyant confiança en tu mateix, i això t’ajuda a créixer en la resta de facetes de la teva vida. Ara en Dani es veu molt més capaç de tot que quan va començar a Kumon. Sobretot el que més m’agrada d’ell és veure la seva cara de satisfacció quan acaba la feina.
En aquest enllaç pots contactar amb el centre Kumon que tens més a prop.