Competents, autodidactes, responsables i autònoms: així són els nostres concloents

abr 2022
Per ordre d’aparició, d’esquerra a dreta.
Per ordre d’aparició, d’esquerra a dreta.

Els alumnes concloents són els que han finalitzat algun dels programes del mètode (Kumon Matemàtiques, Kumon Lectura o Kumon English), però el més important és que s’han convertit en persones autodidactes i autònomes i han adquirit les capacitats necessàries per abordar els desafiaments que els ofereixi l’escola i la vida.

Els últims nivells dels programes de Kumon tracten continguts que s’estudien a batxillerat o fins i tot ja a la universitat, però els nostres alumnes superen aquests nivells abans d’estudiar-los a classe i d’una manera completament autònoma.

A continuació, hem recopilat els testimonis de diversos alumnes que s’han convertit en concloents. Enhorabona a tots ells!

Julia Encina, concloent de Kumon Matemàtiques a Kumon Madrid - Cuzco

«Definiria la Julia com un exemple a seguir; a més, la seva família sempre li ha donat suport en tot el recorregut a Kumon», ens diu la Patricia Martín, la seva orientadora.

Per la seva banda, la Julia destaca la importància d’aprendre a ser autodidacte: «Crec que una part de l’èxit ve donada per la capacitat que té cada persona d’aprendre per ella mateixa, ja que això reflecteix l’autodisciplina de l’individu, és a dir, la constància en el dia a dia, l’esforç i la superació, la motivació i la iniciativa, la inquietud, la capacitat crítica i analítica i l’organització».

Tot i que encara no sap exactament a què es vol dedicar, li interessa el món de l’enginyeria, del qual li criden especialment l’atenció diverses branques: industrial, aeronàutica, d’organització i biomèdica.

Raquel Casado, concloent de Kumon Lectura a Kumon Oviedo - Masip

La Raquel Casado s’ha convertit en la primera alumna d’Astúries que ha completat un programa de Kumon: ha acabat Kumon Lectura al centre Kumon Oviedo - Masip. Quan va començar el programa amb 10 anys, a la Raquel no li agradava llegir «perquè no entenia els textos», ens explica. Ara fa 4t d’ESO i ja ha adquirit la competència lectora d’una alumna universitària.

En Jorge Martínez, director del centre i orientador de la Raquel, la defineix com «una persona perseverant i lluitadora». Amb orgull, en Jorge ens diu que la frase més bonica que li ha dit la seva alumna és «M’agrada més Kumon que l’escola», i recalca que «alguna cosa estem fent bé quant a l’entusiasme per voler aprendre».

Javier Campano, concloent de Kumon English a Kumon Badajoz - Santa Marina

Kumon English és perfecte per als professionals que no poden dedicar gaire temps a aprendre anglès, ja que els permet organitzar-se amb una gran flexibilitat d’horaris. Aquest ha estat el cas del metge Javier Campano, de 61 anys, que s’ha convertit en el primer concloent de Kumon Badajoz - Santa Marina.

En Javier defineix el mètode en poques paraules: «Eficaç, complex, disciplinat i divertit». Amb Kumon, va treballar una miqueta cada dia amb l’objectiu de concloure el programa de manera autodidacta, sempre amb el seguiment i el suport de la seva orientadora. «Els beneficis de l’autoaprenentatge són innombrables; el més important potser és el desenvolupament de l’autoestima», ens diu.

«Amb els alumnes grans la meva labor és, sobretot, de seguiment per no deixar que es relaxin massa, però amb en Javier no ha calgut. La rutina de l’estudi diari ja la tenia adquirida», ens diu la Teresa Villalón, directora del centre i orientadora d’en Javier.

Niko Pavlov, concloent de Kumon Matemàtiques a Kumon La Eliana - Cortes Valencianas

«Determinació», «esforç», «superació» i «constància» són les quatre paraules amb les quals en Niko Pavlov, concloent de Kumon Matemàtiques a Kumon La Eliana - Cortes Valencianas, defineix Kumon. Quan va començar el programa, no li agradaven gaire les matemàtiques, però això va canviar: «Després de sis anys aprenent amb el mètode Kumon, aprecio i m’agraden les matemàtiques. A més, sento molta seguretat a l’escola respecte a aquesta assignatura. Podria dir, amb diferència, que soc qui més mates sap de tota la meva classe. Vull aprofitar l’alt nivell en matemàtiques que m’ha donat Kumon per estudiar Enginyeria Aeronàutica, ja que és una cosa que em fascina des de petit», ens explica.

«En Niko és un alumne que respon totalment a la filosofia del mètode Kumon: és perseverant i disciplinat, aprèn dels seus errors i sap marcar-se reptes», ens diu l’Olga Alonso, orientadora d’en Niko i directora del centre Kumon La Eliana - Cortes Valencianas.

Elsa Adrover, concloent de Kumon Lectura a Kumon Torrent - Auditori

Amb 12 anys, l’Elsa ha conclòs el programa Kumon Lectura i a l’escola ha aconseguit el premi extraordinari al rendiment acadèmic a primària. «Quan vaig començar amb Kumon, era una alumna de notables i escassos excel·lents, i amb el pas del temps les meves estadístiques acadèmiques es van anar elevant. Kumon m’ha convertit en una persona independent i constant. A més, m’ha ensenyat a establir una rutina diària perquè, en el futur, estudiar no sigui una obligació, sinó una activitat més», ens explica. L’Elsa continua aprenent amb Kumon i actualment està treballant els últims nivells del programa Kumon English.

L’Ana Arroquia, orientadora de l’Elsa i directora del centre Kumon Torrent - Auditori, ens explica que la seva estratègia d’aprenentatge ha estat «no rendir-se, ser pacient i llegir i llegir fins a entendre. L’Elsa presta especial atenció a comprendre els enunciats i, moltes vegades, la sento dir “Ja ho tinc!” tan sols llegint-los. Per molt difícil que sigui un exercici, l’aconsegueix resoldre. La seva actitud ha estat crucial».


La missió de Kumon és contribuir al desenvolupament de la comunitat global a través de l’educació. Amb el mètode Kumon, descobrim el potencial de cada alumne i desenvolupem la seva capacitat al màxim perquè, d’aquesta manera, aporti el millor d’ell mateix a la societat.

En aquest enllaç, pots contactar amb el centre Kumon que tinguis més a prop.