Álex Blanco: «M’agradaria ser un bon enginyer i Kumon m’ajudarà»
A l’Álex no li agradaven gens les matemàtiques i, quan cursava segon de secundària, la seva família va decidir intervenir i matricular-lo a Kumon Barcelona - Camp Nou perquè millorés en aquesta matèria.
Kumon li ha aportat un nivell alt de coneixements matemàtics i molta habilitat de càlcul mental. Ara està estudiant Enginyeria Industrial a la universitat.
En aquesta entrevista ens explica com es va donar aquest canvi en la seva relació amb les matemàtiques gràcies a Kumon.
Pregunta: T’agradaven les matemàtiques abans de començar el programa a Kumon?
Resposta: No gaire, vaig començar Kumon perquè els meus pares volien.
P: Què és el que més t’agrada de les matemàtiques?
R: M’agrada poder calcular àrees, volums i pesos.
P: De tots els nivells de Kumon Matemàtiques, quins continguts et van costar més esforç? I quins et van semblar més senzills?
R: Em va resultar difícil el final del nivell N. Els nivells més fàcils van ser els primers: A, B i C.
P: De quina manera et van ajudar la teva família i la teva orientadora al llarg de tota la teva trajectòria a Kumon?
R: Em van corregir molts quaderns, em van ajudar amb el temari i em van donar suport i animar per seguir amb el mètode.
P: Quin consell pots donar a altres alumnes perquè també arribin a ser concloents?
R: Que no es rendeixin, que el que estan aprenent els serà molt útil en el futur. És la millor motivació per aprendre.
P: Alguna vegada vas pensar deixar Kumon? Per què?
R: Algunes vegades. Sobretot m’era molt complicat continuar amb el programa a les vacances d’estiu (per què s’ha de fer Kumon en les vacances?), però pràcticament sempre he pensat acabar-ho, i això m’ha ajudat a seguir.
P: Creus que el teu treball a Kumon t’ha ajudat en altres matèries? En quines?
R: Sí, sobretot en aquelles que estan directament relacionades amb les matemàtiques, com la física i la química.
P: Quins beneficis creus que té acabar el programa complet? Quines habilitats creus que has desenvolupat després de passar per Kumon?
R: Crec que, sobretot, m’ha aportat un nivell alt de coneixements matemàtics i molta habilitat de càlcul mental.
P: En què t’agradaria treballar quan siguis gran? Creus que la teva experiència a Kumon t’ajudarà a aconseguir-ho?
R: M’agradaria ser un bon enginyer en el meu futur professional i estic segur que Kumon m’ajudarà a aconseguir-ho.
P: Recomanaries Kumon a altres alumnes?
R: Sí, sobretot als que tenen dificultades en matemàtiques i també als estudiants que tenen un alt potencial acadèmic.
Entrevista amb Beatriz Alday, orientadora del centre Barcelona - Camp Nou
També hem parlat amb Beatriz Alday, la seva orientadora de Kumon. Ens explica que l’Álex va començar amb problemes en Matemàtiques durant la secundària i com va aconseguir superar-los.
Pregunta: Quin és el primer record que tens de l’Álex?
Resposta: El recordo en els seus primers anys, amb molts dubtes, però confiant en el mètode i en el nostre criteri per avançar i fer-li canviar la seva percepció sobre les matemàtiques. De seguida vam veure que l’Álex tenia potencial i només calia despertar-lo a còpia de treball diari.
P: Quin creus que va ser el moment més dur per a ell?
R: Recordo la tornada de l’estiu com un moment de grans dubtes. El fet de no avançar segons allò previst durant les vacances li produïa molt estrès i desànim. Ho vam superar parlant molt, tant amb ell com amb la seva família, i mirant al futur, planificant com aconseguir les metes proposades.
P: Com ha afrontat els dubtes i els problemes?
R: L’Álex és un alumne força autònom i era capaç de seguir amb poques explicacions. Els solucionaris han estat de gran ajuda per poder treballar d’una manera autònoma.
P: Quin és el moment que recordes amb més tendresa?
R: El recordo assistint als lliuraments de diplomes amb la seva família, orgullós de rebre el seu reconeixement. També puc visualitzar el dia que va venir al centre i ens va presentar la seva xicota, i ens vam sentir gairebé part de la seva família.
P: Què has après treballant amb ell?
R: Que Kumon també pot transformar la vida acadèmica dels qui comencen amb el mètode a secundària. Ell és un exemple d’alumne que comença amb Kumon a l’ESO, amb dificultats en matemàtiques, i acaba el programa havent transformat el seu interès acadèmic.
P: Quines habilitats, destreses o actituds són les que creus que l’han portat a convertir-se en concloent?
R: L’Álex i la seva família s’han deixat guiar a través del treball diari proposat. Han cregut en el mètode i en el nostre criteri per aplicar-lo.
P: Quin paper hi ha tingut la família?
R: La seva família li ha donat suport i l’ha animat a seguir en tot moment. Els agraeixo la confiança dipositada en nosaltres.
Volem donar les gràcies a l’Álex i a la Beatriz per compartir les seves experiències d’aprenentatge amb el blog de Kumon.
En aquest enllaç pots sol·licitar una prova de nivell gratis per valorar el cas individual del teu fill.