Què fa diferent el mètode Kumon?
L’educació està de moda. Cada dia surten notícies en els mitjans de comunicació sobre escoles, i les mares blogueres es fan ressò de corrents educatius i de criança com el mètode Kumon. Bé sigui per l’actualitat política que defineix el currículum escolar dels nostres fills o pels corrents pedagògics que sorgeixen cada dia, l’educació està en boca de tothom, cosa que és bona perquè ens fa reflexionar sobre la importància de formar les noves generacions des de diferents enfocaments.
A Kumon portem més de 60 anys educant i parlant d’educació, buscant famílies compromeses amb la formació dels seus fills i demostrant que l’adquisició de coneixements ha de portar amb ella l’adquisició de capacitats i habilitats que permetin que els infants es converteixin en persones responsables.
A aquest procés l’anomenem «desenvolupar al màxim el potencial d’aprenentatge dels infants». Un professor no s’hauria de conformar amb fer que els seus alumnes aprenguin la taula del 7, sinó que hauria d’aspirar a desenvolupar en ells la capacitat de comprensió, la curiositat per aprendre, l’hàbit d’estudi o la concentració, per exemple. És a dir, el professor ha de fer brollar en els infants una sèrie d’actituds i capacitats que puguin utilitzar en la seva vida fins i tot després d’haver finalitzat els seus estudis.
L’objectiu dels orientadors de centres Kumon és desenvolupar en els seus alumnes l’aprenentatge autodidacte; és a dir, fer que, per mitjà dels exemples i de la reflexió, siguin capaços d’aprendre per ells mateixos i gaudir de la sensació motivadora de dir: «ho he aconseguit». En aquest sentit, el mètode Kumon comporta una filosofia d’aprenentatge de la qual manquen altres mètodes sorgits arran de la nostra experiència i del nostre èxit internacional.
Edat i aprenentatge
Per aconseguir que els infants aprenguin per ells mateixos amb el mètode Kumon, utilitzem els programes Kumon Matemàtiques, Kumon Lectura i Kumon English per l’impacte que aquests camps tenen en la resta de les matèries que estudien. A més, tampoc no establim cap correspondència entre l’edat que té un infant i els continguts que pot aprendre, ja que donem a cadascú el que necessita en cada moment, és a dir, oferim un mètode totalment individualitzat. No es tracta de programar-los, sinó d’acompanyar-los en el seu desenvolupament.
Igualment, si un infant de 2 a 3 anys és capaç de romandre assegut uns minuts i concentrar-se, l’aprenentatge dels nombres o de la lectura pot ser un joc per a ell. Per què no? No cal tenir-lo estudiant a aquestes edats, sinó convertir l’aprenentatge en una activitat més durant el dia, en un joc en família.
L’orientador a Kumon
També és essencial a Kumon la figura de l’orientador, que és capaç de motivar l’alumne per donar el millor d’ell i està en comunicació constant amb la família. El principal valor del mètode Kumon és la relació que s’estableix entre la família, l’orientador i l’alumne. Entre ells es creen vincles de confiança per aconseguir un objectiu comú: desenvolupar el potencial d’aprenentatge de cada infant al seu propi ritme.
Tot això fa que el mètode Kumon sigui diferent dels altres mètodes d’ensenyament extraescolar. Estem en recerca constant d’iniciadors i emprenedors que vulguin fer un pas endavant, persones compromeses amb l’educació que vulguin marcar la diferència en la formació dels infants, que vulguin obrir un centre en règim de franquícia amb la nostra col·laboració. En el nostre model, el franquiciat s’encarrega al seu torn de les labors docents del centre i està en contacte constant amb els infants i les famílies, per la qual cosa la vocació educativa és molt important. A més, l’horari dels centres busca afavorir al màxim la conciliació de la vida laboral i professional dels emprenedors que opten per obrir un centre Kumon.
Si vols saber com el mètode Kumon pot ajudar els teus fills en el seu aprenentatge, contacta amb el centre Kumon que tinguis més a prop.